مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: آتش سوزی در نخلستان های نزدیک شهر خنافره رخ داده که آتش‌نشانان در مراحل پایانی اطفای آتش هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان داشت: شامگاه سه‌شنبه آتش در نخلستان‌های نزدیک به شهر خنافره زبانه گرفته است.

وی افزود: آتش‌سوزی در نخلستان‌ها ساعت 21:45 رخ داده و هنوز دلیل این آتش‌سوزی مشخص نشده است.

حاجی زاده بیان داشت: علاوه بر آماده باش 3 ایستگاه آتش‌نشانی شادگان، ماشین‌های آتش‌نشانی از نیشکر فارابی و ماهشهر به سمت محل اعزام شده‌اند و آتش‌نشانان در مراحل پایانی اطفای آتش هستند.

سعید حاجیان، سرپرست فرمانداری شادگان گفت: حدود 600 اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

وی افزود: در پی این حادثه، شهرستان ماهشهر جهت کمک به مهار آتش‌سوزی اعلام آمادگی کرد و ماشین‌های آتش‌نشانی از شرکت کشت و صنعت نیشکر فارابی نیز در اواخر عملیات به محل حادثه رسیدند اما آتش در نخلستان‌های  خنافره حدود ساعت 23 شب گذشته (16 مردادماه) با امکانات شهرستان مهار شد.

حاجیان بیان داشت: اگر امکانات خوبی داشتیم آتش سریع‌تر مهار می‌شد و خسارت حریق نیز کمتر بود اما ظرفیت‌های شهرستان شادگان محدود است.

 سرپرست فرمانداری شادگان عنوان کرد: در بررسی‌ها دیدیم که تکه چوب درختی در گوشه نخلستان آتش زده شده بود که با توجه به بی‌آبی نخلستان و وزش باد در شب گذشته جرقه‌ای کوچک نیاز بود تا آتش به سرعت به نخلستان‌ها سرایت کند.

وی گفت: احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی وجود ندارد و وقوع آتش‌سوزی سهوی بوده است و حریق در یک مساحت 2 هکتاری رخ داد که بخش اعظم این مساحت و حدود 500 تا 600 اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

انتهای پیام/م

  نخلستان‌های خنافره طعمه آتش شد

برچسب ها: حوادث ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.